TABLE PRESENCE

TECHNIKA

MAREK WÓJCICKI

Podczas Zimowych Mistrzostw Europy, chyba na dość długo ostatniej większej imprezy międzynarodowej, w ćwierćfinale głównego turnieju teamów Zimmermann Cup, w jednym z rozdań rozgrywający stawał przed ciekawym problemem rozgrywkowym.

Należało wygrać szlema pikowego:

spade icon KDW10852WNESspade icon A9
heart icon 2heart icon AK108743
diamond icon KD53diamond icon ‒
club icon Wclub icon A1032

Po licytacji:

WNES
1spade iconpas2heart iconpas
3spade iconpas7spade iconpas…

N wyszedł królem trefl.

Jak należy rozgrywać?

W zasadzie po wiście w trefla, wybijającym dojście do stołu, do wyboru mamy dwie linie rozgrywki ‒ na wyrobienie kierów albo na przebicie w stole kar z ekspasem asa karo.

Jak wygląda to z punktu widzenia matematycznego?

Przy wyrabianiu kierów ‒ bijemy trefla asem, zgrywamy asa kier, przebijamy kiera figurą, wracamy pikiem do stołu, jeżeli trzeba, przebijamy kiera jeszcze raz, ściągamy drugi raz piki… Wygrywamy jeżeli piki podzielą…

Aby przeczytać ten artykuł w całości i uzyskać dostęp do pozostałych treści premium zakup subskrypcję

Udostępnij

Komentarze

Dodaj komentarz