TECHNIKA
EDWIN KANTAR
Mecz | ![]() | |
Rozd. 13 | ![]() | |
N/Obie | ![]() | |
![]() | ||
WNES | ||
![]() | ||
![]() | ||
![]() | ||
![]() |
W | N | E | S (Ty) |
1![]() | pas | 2![]() | |
pas | 3![]() | pas | 3BA |
pas | 4![]() | pas | 4![]() |
pas | 4![]() | pas | 5![]() |
pas… |
2
3BA – dobra ręka bez krótkości.
4
5
Pierwszy wist:
EDWIN KANTAR KOMENTUJE:
Po tym, jak twój partner rozpoczął licytację, najpierw forsujesz licytację do dogranej odzywką 2
Twoim najważniejszym zadaniem jest niedopuszczenie gracza E do ręki, gdyż zagranie przez niego w karo nie wróżyłoby ci niczego dobrego. Gra na impas treflowy nie jest więc dobrym pomysłem. Pamiętaj, że w tym rozdaniu gracz E jest twoim niebezpiecznym przeciwnikiem.
Pierwszą lewę weź oczywiście damą kier w ręce i zaatutuj dwukrotnie.
Jeśli piki dzielą się 2-2, sprawa jest już prosta. Ściągasz asa i króla kier, a z ręki dodajesz trefla. Następny twój ruch to as trefl, a potem walet trefl na ekspas. Jeśli króla trefl ma E, żałujesz, że nie wylicytowałeś szlemika, a jeśli lewę weźmie W, to może tylko ściągnąć asa karo. Zapiszesz więc 680 albo 650 po swojej stronie.
Jeśli zaś atuty podzieliły się 3-1, nie ściągaj ich do końca, ale zostaw w dziadku dziewiątkę pikową. Ona się jeszcze bardzo przyda.
Kolejne twoje kroki to zgranie topów kierowych (ponownie z ręki trefl), a w następnej lewie zagranie asa i waleta trefl. Jeżeli E nie położy króla, zrzucasz karo. Jeśli lewę weźmie W, a trefle dzielą się 4-3, obrońcy muszą ściągać asa karo, gdyż w dziadku leżą dwa dobre trefle, do których dojściem jest
Może być również tak, że gracz W miał piątego króla trefl, a E trzy piki i twój LHO jest wystarczająco mądry, by zagrać w trefla jeszcze raz. Zawodnik E przebija, a ty musisz wykazać maksymalną czujność i nadbić tę lewę wysokim atutem, a nie ósemką. Ona będzie potrzebna jako niezbędny element komunikacji z fortą treflową w dziadku.
Wskazówka: mając solidny kolor atutowy zawierający jedną niską blotkę, bardzo niechętnie rezygnuj z tej karty. Często możne ona zapewnić ci kluczową komunikację między stołem, a ręką.
Pełny obraz wszystkich czterech rąk w tym rozdaniu wygląda tak:
![]() | ||
![]() | ||
![]() | ||
![]() | ||
![]() | WNES | ![]() |
![]() | ![]() | |
![]() | ![]() | |
![]() | ![]() | |
![]() | ||
![]() | ||
![]() | ||
![]() |
Przekład i opracowanie: W. Starkowski.
Dziękujemy za zgodę na wykorzystanie materiałów Edwina w „Brydżu”.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.