CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ – rozwiązania Darmowy artykuł

PROBLEM 1

Dla losów kontraktu kluczowe jest położenie dwóch figur ‒ króla kier i asa karo. Jeżeli któraś z nich jest położona korzystnie, wygrywamy bez problemu. Czy mamy jakieś szanse, jeżeli as karo jest u N, a król kier u S? Przeanalizujmy wnioski z linii obrony. Czy N, mając mariasza trefl, po tej licytacji wyszedłby w atu? Po skoku w 4 spade icon , który sygnalizuje rękę układową, zwykle z bocznym longerem, na pewno wyszedłby w trefle. Prawdopodobnie tak samo zrobiłby, mając w treflach damę z waletem. Wobec tego S, poza asem pik, prawie na pewno ma figurę trefl. Ponieważ spasował na I ręce, jeżeli miałby jeszcze króla kier, nie może mieć asa karo. Czy w takim przypadku możemy cokolwiek zrobić?

Szansę na to daje dama karo w ręce S. Aby ją wykorzystać, należy pika wziąć w stole i zagrać waleta karo i po dołożeniu przez S damy, przepuścić. Przy podziale kar 3-2 zdążymy wtedy wyrobić ten kolor bez podegrania kierów. Jeżeli S dołoży blotkę, także puszczamy… Z wcześniejszej analizy wynika, że o ile N nie ma asa karo i weźmie damą, to impas króla kier powinien wychodzić. A jeżeli N ma w karach asa z damą, a S króla kier ‒ kontrakt jest nie do wygrania.

PROBLEM 2

Kontrakt nie wygląda najgorzej. Nawet jeżeli mamy do oddania kiera, to po podegraniu dwa razy pików ze stołu mamy 75% szans jego realizacji, a do stołu będziemy dochodzić asem karo i przebitką w tym kolorze. Ponieważ jednym z dojść jest przebitka, przed zagraniem w piki nie można atutować. Wydaje się wobec tego, że przechodzimy asem do stołu i podgrywamy pika. N bierze, odchodzi powiedzmy w trefle, bierzemy i teraz oddajemy karo, potem dochodzimy przebitką i gramy ponownie pika…

Przy takiej rozgrywce jest pewne zagrożenie ‒ jeżeli po przejściu do stołu asem karo zagramy w pika, a S ma dubletona z figurą, może ją podłożyć i będziemy musieli się ratować dobrym położeniem damy karo bądź impasem kier… Wtedy aby uniknąć przebicia pika, trzeba będzie zaatutować.

Rozwiązaniem tego problemu jest zagranie w drugiej lewie w karo i przepuszczenie w stole. Teraz żadna linia obrony przeciwników nie przeszkodzi nam w przebiciu kara i dwukrotnym podegraniu pików ze stołu. Pozwoli to wygrać naszą końcówkę przy statystycznych układach ‒ atu 3-2, kar 4-4 bądź 5-3 i rozdzielonych figurach pikowych (bądź mariaszu u S).

PROBLEM 3

Tu wystarczy policzyć lewy… Sześć kierów w ręce, dwie karowe i as trefl. To razem dziewięć. Dziesiątą weźmiemy… w pikach jak się uda, w treflach jak się uda. A żeby wziąć na pewno? Wystarczy odegrać drugą lewę karową, a potem zagrać asa trefl i trefla… Przebicie czwartego trefla w stole, które się uda bez względu na poczynania obrony da tą brakującą, dziesiątą!

PROBLEM 4

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że musimy zgadnąć damę pik… Jednak informacja o 6 karach w ręce N daje szansę na przeprowadzenie rozgrywki wywiadowczej. Po przebiciu kara zgrywamy króla kier, po czym gramy trefla do damy, a teraz asa i króla w tym kolorze. Szansa na to, że N ma singla albo S miał trzy karty, jest znikoma.

Teraz, jeżeli N dodał trzeci raz do koloru, gramy kiera. Jeżeli N znów doda, ściągamy asa pik i impasujemy pika u S. Nawet jeżeli N weźmie drugą damą, nie będzie miał kiera i musi zagrać w podwójny renons ‒ pozbędziemy się kiera z ręki. Jeżeli N nie doda do kiera, zrzucając karo lub trefla, to gramy tak samo ‒ asa pik i pika ze stołu; jeżeli S nie dołoży, pobijemy asem i oddamy na damę graczowi N, który będzie miał już same kara.

Jeżeli N miał tylko dwa trefle i przebije króla, nadbijamy i ściągamy asa pik, co wyjaśni nam sytuację w atutach; jeżeli N zrzuci do trzeciego trefla karo lub kiera, gramy blotkę kier do asa, a potem odchodzimy kierem i będziemy mieli rozliczoną rękę N co do jednej karty.

PROBLEM 5

Po ujawnieniu podziału kar 4-1 pozostaje nam tylko szansa parady. Aby ją wykonać, trzeba nie tylko dwa razy skrócić się w ręce, ale i w jedenastej lewie znaleźć się w stole. Ponieważ z wistu wygląda, że S miał tylko dwa kiery, operacja ta uda się tylko wtedy, gdy S ma układ 3-2-4-4 lub 4-2-4-3. Należy wobec tego w aktualnej końcówce:

spade icon  65  spade icon  AK108
heart icon  ‒WNES heart icon  5
diamond icon  D765 diamond icon  ‒
club icon  DW8  club icon  AK65

odegrać trzy trefle, czwartego przebić w ręce. Teraz przejść do stołu pikiem, przebić w ręce kiera, po czym wrócić do stołu drugim pikiem i kara zostały wyparadowane. Trzeba jednak zwrócić uwagę na kolejność przebijania w ręce ‒ przed przebiciem kiera trzeba odegrać trzy trefle, aby S przy układzie 4243 nie mógł pozbyć się trefla, gdy zagramy ze stołu kiera.

PROBLEMY

Udostępnij

Komentarze

Dodaj komentarz