NIM PÓJDZIESZ NA TURNIEJ
DAVID BAKHSHI
W każdym z problemowych rozdań zajmujesz pozycję W i jesteś rozgrywającym. Grasz na punkty meczowe. W związku z tym zaplanuj rozgrywkę tak, żeby dać sobie jak największe szanse wygrania kontraktu, nawet jeśli oznacza to rezygnację z możliwych do wzięcia nadróbek.
PROBLEM 1.
![]() | WNES | ![]() |
![]() | ![]() | |
![]() | ![]() | |
![]() | ![]() |
Rozgrywasz 3BA. N, który wszedł do licytacji 1
Zaplanuj rozgrywkę.
PROBLEM 2.
![]() | WNES | ![]() |
![]() | ![]() | |
![]() | ![]() | |
![]() | ![]() |
Rozgrywasz 4
Zaplanuj rozgrywkę.
PROBLEM 3.
![]() | WNES | ![]() |
![]() | ![]() | |
![]() | ![]() | |
![]() | ![]() |
Rozgrywasz 6
Zaplanuj rozgrywkę.
ODPOWIEDZI
PROBLEM 1.
![]() | ||
![]() | ||
![]() | ||
![]() | ||
![]() | WNES | ![]() |
![]() | ![]() | |
![]() | ![]() | |
![]() | ![]() | |
![]() | ||
![]() | ||
![]() | ||
![]() |
Rozgrywasz 3BA. N, który wszedł do licytacji 1
Zaplanuj rozgrywkę.
Rozgrywasz normalne 3BA, więc wygranie końcówki powinno zapewnić, że nie poniesiesz w tym rozdaniu wyraźnej straty. Masz 6 lew z góry i musisz wziąć jeszcze 3, pamiętając o tym, żeby w międzyczasie przeciwnicy nie mogli wziąć pięciu. Kiedy zagranie w piki pozbawi cię asa, nie będziesz mógł bezpiecznie oddać lewy przeciwnikowi z lewej strony, więc twoją najlepszą szansą jest taki podział trefli 3-2, przy którym S, a nie N, weźmie lewę w tym kolorze.
Można założyć, że N ma przynajmniej 5 pików, więc na początek przepuść dwa piki i pobij
Jeśli do pierwszego trefla N dołoży
PROBLEM 2.
![]() | ||
![]() | ||
![]() | ||
![]() | ||
![]() | WNES | ![]() |
![]() | ![]() | |
![]() | ![]() | |
![]() | ![]() | |
![]() | ||
![]() | ||
![]() | ||
![]() |
Rozgrywasz 4
Zaplanuj rozgrywkę.
Wylicytowaliście ostre 4
Czy przy 10-kartowym kolorze bez króla większe szanse daje zagranie z góry, czy na impas? Zastanie singlowego
Jednak należy wziąć pod uwagę kontekst całego rozdania. Czasem możesz zebrać informacje, które sprawią, że singlowy król okazuje się najlepszą szansą. Tutaj mamy do czynienia właśnie z takim przypadkiem. Kiedy N wistuje
W tym momencie rozgrywający może wywnioskować, gdzie są
Skoro S spasował jako otwierający, można założyć, że N ma
PROBLEM 3
![]() | ||
![]() | ||
![]() | ||
![]() | ||
![]() | WNES | ![]() |
![]() | ![]() | |
![]() | ![]() | |
![]() | ![]() | |
![]() | ||
![]() | ||
![]() | ||
![]() |
Rozgrywasz 6
Zaplanuj rozgrywkę.
Wylicytowałeś szlemika i jest dość prawdopodobne, że przeciwnicy przy drugim stole osiągną podobny kontrakt – chociaż może zagrają 6BA zamiast 6
Masz 11 lew z góry i wydaje się, że sukces zależy od znalezienia
W tym momencie mógłbyś spróbować impasu pik w jedną lub w drugą stronę – zagrywając do
Istnieje jednak 100-procentowa rozgrywka, która pozwala uniknąć zgadywania rozkładu pików – o ile kontraktem jest 6
Zamiast ściągania pozostałych atutów lub próby samodzielnego rozgrywania pików możesz uniknąć zgadywania, jeśli zmusisz przeciwników do zagrania w pika. Możesz to osiągnąć, jeśli weźmiesz
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.